Vážení sportovci, triatlonisté především. Denně čelím dotazům svých kamarádů triatlonistů,  cyklistů, běžců, lyžařů-běžců a dalších sportovců z oblasti výživy, tréninku, výživových doplňků, sportovního vybavení, zdravotních problémů spojených se sportem, regenerace a podobně...

 

 

Rozhodl jsem se proto na svých stránkách zveřejnit postupně základní informace týkající se těchto oblastí s využití mých znalostí a zkušeností. Pokusím se to učinit stručnou a jednoduchou formou, nikoliv stylem odborných článků, kterým běžný smrtelník často ani nerozumí. Takovýchto článků a studií už jsem si na sportovních stránkách přečetl mnoho, bohužel jejich vypovídající hodnota pro praktické využití běžným sportovcem byla téměř nulová a mnohdy šlo o odborníky až „rádoby odborníky“ firem, kteří spíše propagovali produkty svých firem, než poskytovali nějaké použitelné informace. Samozřejmě se „náklonnosti“ k určitým produktům a výrobcům nevyhnu občas ani já, bude to ale spíše v důsledku toho, že mám s těmito produkty nejvíce osobních zkušeností, protože je sám používám. Budu se ale snažit být nestranný a objektivní tak, aby články nebyly reklamou, ale spíše jakýmsi návodem a doporučením opřeným o mé znalosti a zkušenosti, které se při své trenérské činnosti snažím předávat dalším sportovcům. Doufám že Vám to ušetří spoustu času v přípravě a především se vyvarujete chyb, které člověk často odhalí až při metodě pokus vs. omyl .

V rámci svých možností jsem připraven odpovídat i na dotazy v komentářích, případně dotazy, které mi dorazí e-mailem, předem se ovšem omlouvám těm, kterým z časových důvodů neodpovím, nebo odpovím s určitou časovou prodlevou.
Přivítám i Vaše náměty na články s problematikou, k níž Vás budou zajímat moje názory a zkušenosti.

V průběhu následujících dní, týdnů až měsíců bych rád napsal články s těmito tématy:

 

Trenažér, spinning nebo raději válce?

Jakou suplementaci používat v přípravném období?

Je nutné používat při tréninku plavaní plavecké pomůcky?

Měření výkonu-móda nebo nezbytnost, u koho se nejvíce vyplatí?

Nahradí běžky v zimě trénink na kole?

Silniční kolo s nástavci, nebo časovkářský speciál?

Jakou suplementaci používat před, při a po závodě?

Pobyt na horách, nebo simulovaná nadmořská výška? Proč se zneužívá EPO?

Jak na zlepšení v plavání?

Běhání v zimě-venku, hala nebo běhátko?

Je důležitý tréninkový plán?

Jaké běžecké boty na trénink a závod?

Jak se vyvarovat problémům sedacích partií při cyklistice?

Použít aeropřilbu, nebo stačí obyčejná?

Jak na křeče?

Co je při tréninku důležitější, objem nebo intenzita?

Hubnutí-jak na to?

Má pro vytrvalce význam posilování?

Pláště nebo galusky, tmel nebo rezerva?

Jak je to s masážemi před a těsně po závodě?

Jaký si vybrat neopren?

Kam s gely, tyčinkami a dalším občerstvením při závodě?

Klasické ráfky, vysoké ráfky, jejich kombinace, nebo rovnou disk?

 

 

Doufám, že Vám tyto články pomohou zorientovat se v dané problematice a z mých osobních zkušeností si něco vezmete a implementujete do vašeho sportování a závodění, nebo budete mít alespoň možnost porovnat svoje znalosti a zkušenosti s mými, což v mnoha případech donutí minimálně k zamyšlení nad danou problematikou .

Neberte moje zkušenosti a názory jako návod, ale spíše jako radu člověka, který se v oblasti sportu už nějaký rok pohybuje a měl možnost čerpat zkušenosti nejen z praxe, ale také od spousty trenérů a odborníků. Ne vždy musí být moje rada zaručeně správná a ne na každého aplikovatelná, jelikož každý z nás je jiný a ve sportu to platí dvojnásob.

Martin M.